Rebranding Faber Personeelsdiensten Upgrade van het merk Faber
Faber Personeelsdiensten
Faber personeelsdiensten is dé specialist op het gebied van personeelsbemiddeling in de bouw en schildersbranche, zowel voor tijdelijk als voor vast werk. Wij werken al jaren voor Faber en hebben in 2013 een tweede rebranding voor het merk gerealiseerd.

Identiteit
Het vernieuwde merk Faber met de diverse labels kenmerkt zich door een heldere, stoere, frisse uitstraling. We hebben de nieuwe identiteit in de volle breedte geïmplementeerd. We bewaken en begeleiden het merk voortdurend in overleg met de opdrachtgever en zorgen dat het in alle media goed tot zijn recht komt.
Sluit uw identiteit nog aan bij uw doelgroep? Test het hier

Beeldbank
Bij een nieuwe visuele identiteit hoort uiteraard ook een nieuwe beeldbank. We hebben een concept bedacht waarbij vakmensen in de spotlights staat. De schilders, installateurs en bouwvakkers zijn de helden van de bouwplaats. De foto’s zijn gemaakt door Stephanie Pistel op basis van de briefing die we samen met Faber hebben opgesteld.


Huisstijlmiddelen
De merkidentiteit is doorgevoerd op de website, correspondentiemiddelen, brochures, flyers, formulieren, vlaggen, sponsorborden, kaarten etc.

Kaarten en kalenders
Faber besteedt veel aandacht aan alle medewerkers. Regelmatig zijn er leuke bijeenkomsten of gelegenheden waar wij communicatiemiddelen voor verzorgen. Jaarlijks maken we een kalender voor de schilder- bouw- en installatiebedrijven waar Faber personeel heeft ondergebracht.

Magazine
In combinatie met de restyling hebben wij voor Faber Personeelsdiensten Bouw ook een magazine ontwikkeld. Hierin worden verschillende verhalen en visies van stakeholders, klanten en medewerkers van Faber gedeeld. Wij hebben de productie verzorgd; projectmanagement, planning, fotografie, vormgeving, DTP, drukwerk en distributie. De teksten zijn geschreven door José van Zanten.

Prezi
Zowel voor interne als externe presentaties maken we fraaie interactieve prezi’s. We verzorgen ook regelmatig (interview)films die we verwerken in de presentaties.

Proces Rebranding Faber Personeelsdiensten
Kleuronderzoek- en visualisatie van een ‘robuustere’ positionering van Faber. Naast de huisstijlvoorstellen en een kleurenpallet hebben we ook de visual identity ontwikkeld. We hebben een nieuw beeldconcept ontwikkeld, passend bij de nieuwe positionering: ‘De vakman centraal’. Stephanie Pistel verzorgde de fotografie op basis van onze briefing en onder gezamenlijke begeleiding met de klant.