
Veranderen
Dit zijn geen tijden om stil te zitten en te wachten tot alles beter wordt. Want zonder verandering wordt het niet beter. Ook niet in onze sector.
Dat werd onlangs bevestigd op het congres ‘Nieuwe Verdienmodellen voor de Creatieve Industrie’ van Design Management Network in MOTI Breda waar duidelijk werd dat veel (strategische) ontwerpbureaus door een lastige tijd gaan. Veel klanten kunnen de aantrekkelijke tarieven van ZZP’ers niet weerstaan. Je kunt daar wat van vinden, maar het is een gegeven. Protesteren heeft geen zin, dit is de nieuwe economie. Die dwingt ons scherp te blijven, het nog beter te doen en aan te tonen waar de meerwaarde van een bureau zit.
“We prijzen ons gelukkig met mooie klanten die beseffen wat de waarde van hun merk is”
Bij Concreet geeft vorm hebben we daarom in 2014 de zaak op de schop gedaan. En dan bedoel ik niet alleen de mooie verbouwing maar vooral de nieuwe propositie, onze nieuwe missie, merkwaarden en onze veranderde werkwijze. Daarmee brengen we tot uitdrukking dat een stevig merk veel meer is dan een huisstijl alleen. Zo’n merk bouwen en onderhouden kost tijd. Dat geldt ook voor ons. Veranderen doet soms pijn en is niet eenvoudig.
Ook wij zijn er nog niet. Maar we geloven in de nieuw ingeslagen weg en zijn vastberaden die te bewandelen. En we prijzen ons gelukkig met mooie klanten die beseffen wat de waarde van hun merk is.
Martijn Hassink