Rebranding en herpositionering

Wij krijgen van opdrachtgevers regelmatig de vraag om mee te denken met rebranding of herpositionering trajecten. Daar gaat ons hart stiekem harder van kloppen. Want wat is er nou mooier en uitdagender dan mee te mogen werken aan een, vaak, grootschalige omslag?

In de afgelopen jaren heeft Concreet geeft vorm verschillende rebranding of herpositionering projecten uitgevoerd. Op deze pagina lichten we graag enkele spannende projecten toe waar we ons met veel plezier, maar vooral ook gevoel, voor hebben ingezet.

Zit u ook middenin een herpositionering of staat u aan de vooravond ervan? Neem dan gerust contact met ons op.


Interakt contour proces

Restyling en uitbreiding identiteit InteraktContour

De doelstelling van het project was de huisstijl van InteraktContour op te frissen voor de komende jaren. InteraktContour was toe aan een verdieping en uitbreiding van de identiteit met meer creatieve mogelijkheden voor het gebruik van de huisstijl.

Het project heeft geleid tot een nieuwe eigentijdse huisstijl, die aansluit bij  bij de kernwaarden van de organisatie en InteraktContour weer fris en professioneel in de markt zet.


NJI proces

Branding en positionering Nederlands Jeugdinstituut

Het Nederlands Jeugdinstituut vond hun positionering niet scherp genoeg. Ze waren op zoek naar een uitstraling die beter bij hun ambitie past en de positionering/huisstijl/communicatie ‘deed’ te weinig voor hun. Daarnaast is de strategie van het NJi aangescherpt, daar hoort ook een volwassener identiteit bij. Concreet werkte samen met Edwin Kopper aan een nieuwe positionering en adviseerde om het Nederlands Jeugdinstituut qua branding af te korten naar NJi (dat was ook al de url). Deze naam maakt het NJi meer van deze tijd en sluit beter aan bij andere (semi) overheidsorganisaties. Wij ontwikkelden een huisstijl die past bij wie NJi is geworden, hun ambitie voor de toekomst en de ‘why’ van NJi: ‘Ieder kind verdient een kansrijke jeugd.’


Global talk proces

Naamgeving en identiteit voor TVcN (Tolk en Vertaalcentrum NL)

Door TVcN werd Concreet geeft vorm gevraagd een nieuwe positionering, naam en identiteit te ontwikkelen die past bij hun internationale ambities. Het projectteam bestond uit designers, copywriter/strateeg (Edwin Kopper) vanuit Concreet en medewerkers van de afdeling marketing & communicatie, een projectleider en de directieleden van TVcN.

Door middel van brainstormsessies en een uitgebreid creatief proces is de naam Global Talk door Concreet bedacht. De naam past perfect bij de internationale ambities en het logo en identiteit heeft een eigentijdse uitstraling die daar mooi op aansluit.


Kennemerhart proces

Fusiehuisstijl ouderenzorg organisaties SHDH en Amie

Na een spannende pitch begin 2017 konden wij uit de startblokken. Vanuit een uitvoerig positioneringsonderzoek gingen wij aan de slag met het ontwikkelen van de fusie identiteit waar beide partijen zich in konden herkennen. De nieuwe naam, Kennemerhart, vertegenwoordigt waar beide organisaties voor staan: ‘Aandacht voor ouder worden’. De nieuwe branding is begin oktober 2017 gelanceerd.


Concorde vertalingen wordt Livewords

We zijn begin 2017 gestart met het rebranden van Concorde. Tijdens het proces is er gekozen voor een naamswijziging naar Livewords met een mooie pay-off. De nieuwe naam vertegenwoordigt beter waar ze voor staan: ‘Taal leeft en bruist. Legt geheimen bloot van elke cultuur, gaat voorbij aan grenzen.


Rebranding ROC Asa naar MBO Amersfoort en Utrecht

Op 1 augustus 2012 zijn MBO Utrecht en MBO Amersfoort (op dat moment nog ROC Asa) zelfstandig geworden. De uitdaging was om binnen drie maanden een nieuwe merkidentiteit te ontwikkelen en beide scholen op die manier te herpositioneren.


Herpositionering Meander Medisch Centrum

Bij Meander Medisch Centrum werken ruim drieduizend professionele medewerkers, waaronder tweehonderd medisch specialisten en tientallen vrijwilligers. Meander levert zorg in Amersfoort, Baarn, Barneveld, Leusden en Nijkerk. Met de verhuizing naar de nieuwe locatie in Amersfoort was de vraag om herpositionering groot en hebben we de identiteit van Meander vernieuwd.


Rebranding Youké – nieuwe naam, nieuwe merkidentiteit

Zandbergen Jeugd & opvoedhulp en Trajectum besloten in 2013 te fuseren. Wij werden (na een pitch) gevraagd om voor de nieuw te vormen organisatie een fusienaam te bedenken en een nieuwe merkidentiteit te ontwikkelen en te implementeren. De identiteit van Zandbergen was in 2009 ook al door ons ontwikkeld en geïmplementeerd. De nieuwe organisatie, Youké sterke jeugd, biedt meer mogelijkheden voor hulp aan kinderen en jongeren van 0 tot 23 jaar en hun gezinnen.


Kenter huisstijl

Nieuwe merkidentiteit Kenter jeugdhulp

Fusiehuisstijl opvoedhulp en GGZ

Jeugdriagg Noord-Holland-Zuid en de opvoedhulp van OCK het Spalier zijn per 1 juli gefuseerd tot Kenter Jeugdhulp. De nieuwe jeugdhulporganisatie heeft 17 locaties in Noord-Holland en er werken ruim 400 medewerkers. We zijn er erg trots op dat wij, als ontwerpbureau en communicatiepartner, de nieuwe naam, de herpositionering, de merkidentiteit, de communicatiemiddelen en de website hebben mogen realiseren.


Vitalys – strategie, herpositionering en branding

Vitalys, kliniek tegen overgewicht helpt mensen die al jarenlang een strijd voeren tegen hun overgewicht. Vitalys is een van de grootste klinieken voor bariatrische chirurgie in Nederland en heeft diverse vestigingen. Vitalys is geaccrediteerd als Europees Centre of Excellence, draagt het Beste zorg-label van CZ en is ook preferred supplier voor Menzis. Onlangs hebben wij de nieuwe strategie, positionering en rebranding opgeleverd.


  • Hoe gaat het met uw merk?

    Wilt u een vrijblijvende afspraak maken om uw merk door ons te laten analyseren? Wij kijken graag naar uw merk en bepalen dan samen of een update of herpositionering nodig is. Vul dit formulier in of bel naar 033 465 23 74.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.