Vernieuwde identiteit MBO Amersfoort Frisse update

MBO Amersfoort 2.0
In 2012 hebben wij de rebranding van ROC Asa naar MBO Amersfoort uitgevoerd, in 2016 was het tijd voor een opfrisbeurt. Concreet deed een analyse van de bestaande identiteit en een onderzoek onder de doelgroep. Een aantal elementen uit de bestaande identiteit zijn hergebruikt: logo, lettertype en kleur.
Er zijn nieuwe grafische patronen ontwikkeld, de typografie is aangepast en nieuwe studenten gefotografeerd. De vernieuwde stijl sluit weer veel beter aan op de doelgroep.
Sluit uw identiteit nog aan bij uw doelgroep? Test het hier
Beeldbank
Voor de beeldbank zijn 54 MBO Amersfoort-studenten gefotografeerd. Wederom hebben wij Ellie Uyttenbroek en Ari Versluis (Studio Exactitudes) gevraagd dit voor ons te doen. Zij zijn in 2012 ook door ons benaderd voor de fotografie in het eerste rebrandingstraject.

Implementatie update
Rond de start van het nieuwe schooljaar 16/17 is de nieuwe huisstijl doorgevoerd in de digitale kanalen, open huis-campagnes, schoolbrochures en presentatiemiddelen. Tevens hebben we het gebruik van de stijl vastgelegd in brandguidelines.


Proces
MBO Amersfoort vroeg Concreet geeft vorm om een update van de identiteit van de wervingsmiddelen.
Er is door ons een analyse gedaan van de bestaande identiteit en middelen. Bepaalde elementen, logo, lettertype, kleur en fotografie stijl, moesten bewaard blijven ten behoeve van de herkenbaarheid.
Om de richting van de update te bepalen hebben wij de doelgroep (vmbo leerlingen die doorstromen naar het mbo) betrokken. Door onderzoek onder de vmbo leerlingen kregen wij een duidelijk beeld aansprekende trends, merken, kleuren en stijlen.
De modellen, studenten van MBO Amersfoort, die in huidige uitingen zijn gebruikt zijn vervangen door nieuwe studenten. Fotografen Ellie Uyttenbroek en Ari Versluis(Studio Exactitudes), die in 2012 in opdracht van Concreet de studenten hebben vastgelegd, zijn opnieuw aan de slag gegaan op de verschillende locaties. Dat heeft een mooie serie nieuwe beelden opgeleverd.
We hebben nieuwe, meer grafische, patronen ontwikkeld, de typografie aangepast en de fotografie hierop laten aansluiten. De vernieuwde stijl heeft overall een frissere, maar nog steeds herkenbare MBO Amersfoort uitstraling gekregen.