Naam en huisstijl Barend van Dijk - Zorgkundig Van persoon naar een zorgmerk
Zorgkundig, Barend van Dijk
Barend van Dijk houdt zich bezig met projectmanagement voor duurzame vernieuwing in zorg en sociaal domein. Zijn kracht en passie ligt op de volgende gebieden; complexe vraagstukken, cross-sectorale innovatie en positieve gezondheid. We mochten voor Barend de huisstijl ontwerpen en hebben de ondertitel – digitale merknaam, url – zorgkundig bedacht.

Huisstijlmiddelen Zorgkundig
Het logo is een woordmerk in een modern vriendelijk lettertype met de nadruk op de voornaam Barend en ‘zorgkundig’. Het woordmerk lijkt te spiegelen op een fictieve middellijn. De huisstijl beperkt zich tot een paar middelen, twitterachtergrond, visitekaartjes en Word-sjablonen voor brieven, rapporten en facturen. De website volgt in een later stadium.

Website Zorgkundig
Na het ontwerpen van de huisstijl lag ook het ontwerp en bouw van de website bij Concreet geeft vorm. In nauw overleg met Barend van Dijk zijn wij tot een functioneel ontwerp gekomen. Bekijk hier de website.

Persoonlijke merknaam en logo
Barend van Dijk is een zelfstandig ondernemer die actief is in de zorg en het sociaal domein. Omdat Barend onder zijn eigen naam bekend is in de zorgwereld was het de wens om een logo te maken voor zijn persoonsnaam. Echter; voor de url en social media had hij behoefte aan een ‘eigen’ en verklarende ondertitel. We bedachten voor Barend de term ‘zorgkundig’, een term die aangeeft als deskundige werkzaam te zijn in de zorg.