Trotse identiteit voor Samenwerkingsverband Nieuwe branding voor Profi Pendi

Rebranding samenwerkingsverband Profi Pendi

Profi Pendi is het samenwerkingsverband passend onderwijs in de regio’s Houten, Lopik, Nieuwegein, Vianen en IJsselstein. Het bestaat uit 15 schoolbesturen, en 79 scholen inclusief 4 scholen voor Speciaal Basis Onderwijs en Speciaal Onderwijs. In 2019 hebben we de huisstijl flink gerestyled, vrijwel helemaal vernieuwd eigenlijk.

profi pendi concreet
profi pendi concreet

Trots als een pauw

Het uitgangspunt voor de nieuwe positionering van Profi Pendi is ‘trots’. Dit thema was in de vorm van beelden van pauwen door de directie reeds doorgevoerd in het interieur, maar nog niet in de huisstijl. Onderdeel van de briefing aan Concreet was om dit gegeven in de rebranding mee te nemen. We hebben de pauw op een subtiele manier toegepast in het logo en in het kleurenpalet. De branding is vastgelegd in huisstijlrichtlijnen. We starten medio zomer 2019 met ontwerp en bouw van een nieuwe website.

profi pendi concreet
profi pendi concreet

Beeldbank

De beeldbank bestaat uit foto’s die de missie van Profi Pendi goed vertegenwoordigen; het samenwerkingsverband moet zorgen voor een netwerk van ondersteuningsmogelijkheden rondom de kinderen, de basisscholen en eventueel de ouders. Om deze beelden een eigen Profi Pendi karakter te geven passen we een transparant kleurverloop uit het huisstijlpalet toe.

profi pendi concreet
profi pendi concreet

Middelen

We hebben diverse Office templates ontwikkeld, waaronder briefsjablonen, Powerpoint en emailhandtekening. Daarnaast zijn middelen ontwikkeld voor bijeenkomsten en congressen: banners, beachflags, brochures, badges, gadgets e.d. De nieuwe website is in het najaar van 2019 gereed.

Bekijk hier het designproces van de rebranding van Profi Pendi

De uitgangspunten voor de nieuwe huisstijl waren de naam, restyling van de letters PP uit het oude beeldmerk en het gegeven trots/pauw. Deze elementen hebben we op diverse manieren verwerkt in voorstellen. In het definitieve logo en de huisstijlelementen zijn deze kenmerken allemaal zichtbaar. Het rebrandingsproces is in een creatief document vastgelegd.

Bekijk het ontwerpproces van Profi Pendi Toon minder

Projecten Interesseformulier

  • Interesse?

    Spreekt ons werk je aan? Laat je dan nog verder inspireren en laat je gegevens achter. Wij nemen dan snel contact op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Delen: E-mail LinkedIn