MEE & de Wering Positionering
Positionering MEE & de Wering
Cliënten van MEE & de Wering zijn mensen die (tijdelijk) ondersteuning nodig hebben om hun leven naar eigen wens vorm te geven. Er kan sprake zijn van een beperking, schulden, armoedesituatie of andere reden waardoor meedoen niet mogelijk is. Iedereen die ondersteuning nodig heeft om zijn leven (weer) op de rails te krijgen kan bij MEE & de Wering terecht.
MEE & de Wering is een organisatie die in 2016 is ontstaan uit een fusie tussen MEE en De Wering, twee welzijnsorganisaties in vier regio’s: de Kop van Noord-Holland, West-Friesland, Noord-Kennemerland, IJmond & Zuid-Kennemerland.
De opdracht aan Concreet was afgelopen jaar om nieuwe merkwaarden, missie en de pay-off te ontwikkelen en ook te zorgen voor intern draagvlak en introductie. Momenteel werken wij aan de externe communicatie.

Interne campagne
De positionering is geïntroduceerd op de nieuwjaarsbijeenkomst van MEE & de Wering in Den Helder. Voor dit evenement zijn diverse middelen gemaakt om de positionering te introduceren en de film te ondersteunen. Banners en kaarten met portretten van medewerkers, de merkwaarden, missie en nieuwe pay-off.

Aftrap campagne
De interne campagne is, voor coronatijd, bij MEE & de Wering op enthousiaste wijze afgetrapt met diverse optredens, foodtrucks en een motiverende speech van de bestuurder Rob Hartings. Aansluitend is Concreet samen met de organisatie bezig geweest met de externe vertaling van de nieuwe positionering.
