Nieuwe merkidentiteit voor Vitalys Ontwikkeling van een merk voor de medische consumentenmarkt
Vitalys Nederland
Vitalys, kliniek tegen overgewicht helpt mensen die al jarenlang een strijd voeren tegen hun overgewicht. Vitalys is een van de grootste klinieken voor bariatrische chirurgie in Nederland en heeft diverse vestigingen. Vitalys is geaccrediteerd als Europees Centre of Excellence, draagt het Beste zorg-label van CZ en is ook preferred supplier voor Menzis. Onlangs hebben wij de nieuwe strategie, positionering en merkidentiteit opgeleverd.

Identiteit Vitalys
Het logo bestaat uit condensed (slanke) letters. Het lettertype kenmerkt zich door vriendelijke ronde vormen met mooie strakke details. Het woordmerk is aangepast, de punt van de i is verwijderd en de t is ingekort, daardoor ontstaat een ‘eigen’ letterbeeld en fungeert de l als verticale lijn. De ondertitel is geplaatst in een balkje met dezelfde kenmerken als het lettertype. De kleuren zijn gebaseerd op de huisstijlkleuren van Rijnstate (ziekenhuis), de partner waar de bariatrische ingrepen plaatsvinden.
Sluit uw identiteit nog aan bij uw kernwaarde? Test het hier
Film Vitalys
Voor de corporate film hebben we een script geschreven en aan de hand daarvan een film gemaakt over de klantreis van Vitalys. Net als bij de fotografie is gewerkt met patiënten en ex-patiënten. De film is geproduceerd i.s.m. De Filmbrigade, de muziek is gecomponeerd door Peter Mohr.

Huisstijlmiddelen Vitalys
De huisstijl is doorvertaald naar verschillende presentatiemiddelen, correspondentiemiddelen, Office-templates, banieren, signing en digitale middelen. Voor toepassing van de huisstijl door derden zijn huisstijlrichtlijnen opgesteld.

Website Vitalys
Het belangrijkste onderdeel van de herpositionering is de website. Na een zoektermanalyse en advies is een functioneel ontwerp vastgelegd. Aan de hand daarvan hebben wij de site ontworpen. De technische uitvoering is in samenwerking met het onlinebureau van Vitalys gerealiseerd.

Beeldbank Vitalys
Aan de hand van een inventarisatie van benodigde beelden voor de communicatie is op basis van stockfotografie een ’stijl- en storyboard’ gemaakt. Dit document diende als briefing voor onze fotograaf. Diverse oud-patiënten, de operatiekamer en medewerkers zijn op een luchtige, lichte manier in beeld gebracht.

Folders en brochure
De beeldbank is niet alleen toegepast in presentatiemiddelen en website, maar ook in de patiëntenfolders en corporate brochure.

Proces merkontwikkeling Vitalys
Marktonderzoek en analyse obesitasklinieken, bariatrische ziekenhuizen, verenigingen en verzekeringen. Op basis van dit onderzoek en interviews met de directie en diverse chirurgen hebben we de positionering bepaald. Aan de hand van de positionering is het nieuwe logo en de stijlelementen ontworpen. Het logofont is slank, maar heeft zachte ronde details.