Merkidentiteit Beacon Huisstijl voor innovatiemanagers
BeaconPartners
Helder projectmanagement van productinnovaties. Beacon doet dit voor multinationals en toonaangevende MKB-bedrijven als Sara Lee, Heineken en Danone. De kracht van het BeaconPartners-team zit in de combinatie van gedegen kennis van het innovatieproces, én van inhoudelijke kennis van productontwikkeling. Die combinatie heeft Concreet geeft vorm in een heldere merkidenteit gevisualiseerd.

Merkidenteit, logo en richtlijnen
Het logo is qua typografie een volwassener versie van het oude logo. Het beeldmerk is nieuw en symboliseert de innovatiecyclus. In de pay-off staat een finish-streepje tussen ‘innovation’ | ‘delivered’, Beacon staat er garant voor dat het innovatietraject tot een goed einde wordt gebracht. De merkidenteit is vastgelegd in richtlijnen en toegepast op een correspondentieset en de website.

Proces
De vorige huisstijl van Beacon, toen nog Beacon Partners hebben we ontwikkeld, in 2005. Na 9 jaar was Beacon aan vernieuwing toe. ‘Partners’ moest van de naam worden verwijderd en het bureau had een stevige groei en professionalisering doorgemaakt die in de nieuwe identiteit tot uiting moest komen. We hebben samen met collega Ruud Koot hun nieuwe strategie vertaald in een strakke missie, visie en propositie; ‘Beacon, innovation delivered’. De bedrijfs- en omgevingsanalyse hebben we in een creatief boek verwerkt.