Kamp Amersfoort campagne zichtbaarheid Kamp Amersfoort, in WOII doorgangs- en strafkamp onder leiding van de Duitse SS en sinds 2000 officieel een nationaal monument . Ondanks de reputatie van meest wrede kamp in Nederland is het kamp nog steeds vrij onbekend bij de meeste mensen. Zelfs in Amersfoort weet nog lang niet iedereen van het bestaan van Kamp Amersfoort.
Vernieuwing
Met de vernieuwingsplannen in het vooruitzicht is het essentieel dat het kamp, met name in de nabije omgeving, meer naamsbekendheid krijgt. Een team van Amersfoortse ondernemers, waaronder Concreet geeft vorm, ging samen met de directie van Kamp Amersfoort aan de slag om een campagne op te tuigen.

Middelen campagne
De aftrap van de campagne werd gedaan tijdens een benefietavond. Diverse artiesten traden op, het verhaal over verleden, heden en toekomst van het kamp werd verteld en kunstenaar Armando was aanwezig.
Voorafgaand aan, en tijdens, de avond zijn diverse middelen ingezet om de naamsbekendheid te vergroten. Concreet geeft vorm ontwikkelde banieren, abri posters, city displays (driehoeksborden), roll-up banners, een uitnodiging en social media headers. Op Twitter en Facebook is uitgebreid aandacht besteed aan de campagne.


zwart zwart
Om Kamp Amersfoort ook bij een jongere doelgroep onder de aandacht te brengen is een aanvullende campagne ingezet. Deze is gebaseerd op het kortste gedicht van Amersfoortse kunstenaar Armando, ‘zwart zwart’.
Concreet geeft vorm ontwierp ‘zwart zwart’ stickers en t-shirts. De stickers zijn ingezet als teaser voor de campagne. De opbrengst van de verkoop van de ‘zwart zwart’ t-shirts komt direct ten goede aan de vernieuwingsplannen van Kamp Amersfoort.
