Branding voor InteraktContour Nieuwe eigentijdse huisstijl
InteraktContour
InteraktContour is er voor mensen die last hebben van de complexe gevolgen van hersenletsel, na bijvoorbeeld een beroerte, ongeluk of hersentumor. InteraktContour kiest voor een positie als gespecialiseerde zorgaanbieder en richt zich op de zorg aan mensen die kampen met de complexe gevolgen van hersenletsel in de chronische fase.

Restyling en uitbreiding identiteit
De doelstelling van het project was de huisstijl van InteraktContour op te frissen voor de komende jaren. InteraktContour was toe aan een verdieping en uitbreiding van de identiteit met meer creatieve mogelijkheden voor het gebruik van de huisstijl.
Het project heeft geleid tot een nieuwe eigentijdse huisstijl, die aansluit bij bij de kernwaarden van de organisatie en InteraktContour weer fris en professioneel in de markt zet. Bij de ontwikkeling van de nieuwe branding is rekening gehouden met toepassing op alle soorten uitingen, Office, website, social media, maar ook posters, memo’s, signing etc. We hebben een nieuw secundair kleurenpalet ontwikkeld en daarnaast een uitgebreide set met illustraties die zijn gebaseerd op de diverse thema’s die binnen de organisatie leven. De illustraties sluiten aan op de ‘waves’ (gedachtengolven, levenslijnen) die we hebben ontworpen voor corporate uitingen. Dit geeft InteraktContour een heel herkenbaar, vriendelijk en eigen gezicht.



Uitwerking middelen en uitingen
Alle elementen, kleuren, themalijnen (illustraties), templates en middelen zijn vastgelegd in zeer uitgebreide huisstijlrichtlijnen. Aan de hand van de richtlijnen en diverse meetings wordt in samenwerking met InteraktContour en een webbureau momenteel gewerkt aan een nieuwe website. Concreet heeft al een digitaal online kwaliteitsrapport ontwikkeld in de nieuwe stijl. Voor alle uitingen hebben we templates gemaakt, zowel in InDesign voor een brandportal (posters, flyers, visitekaartjes), als voor Office (brief, memo, notulen, rapporten, powerpoint etcetera).

Digitaal kwaliteitsrapport
Het digitaal kwaliteitsrapport 2020 is een onepager die is gebouwd in een WordPress-omgeving. Het voordeel van een onepager is dat je door de verschillende onderwerpen kunt scrollen waardoor de inhoud overzichtelijk is. Via de onderwerpen op de pagina kun je doorklikken naar filmpjes, bijlagen, externe documenten, websites etc. InteraktContour kan via het CMS zelf wijzigingen doorvoeren. Bekijk hier de online versie.

Proces
InteraktContour was toe aan een verfrissing, verdieping en uitbreiding van de identiteit met meer creatieve mogelijkheden voor het gebruik van de huisstijl. De naam mocht niet veranderen en het bestaande logo was het uitgangspunt. Voor het logo hebben we een fris en open font gezocht (Circe), de kleuren van het logo zijn ongewijzigd. We hebben een secundair kleurenpalet ontwikkeld en daarnaast een zeer uitgebreide set met illustraties. De illustraties sluiten aan op de ‘waves’ (gedachtengolven, levenslijnen) die we hebben ontworpen voor corporate uitingen.