Identiteit EDSN Duurzaam datanetwerk
Nieuwe visuele identiteit EDSN
EDSN (Energie Data Service Nederland) werkt in opdracht van de netbeheerders aan de centrale marktfacilitering voor de energiesector. EDSN heeft ons benaderd om een nieuwe visual identity te ontwikkelen. Het logo behoefde geen restyling, maar er was behoefte om qua beeld een slag te maken. EDSN wilde een aantrekkelijke beeldbank met een herkenbare eigen identiteit.
Na een visuele markt- en merkanalyse hebben we frisse beelden gezocht die aansluiten op de energiebranche en een grid ontwikkeld op basis van het beeldmerk van EDSN. Dit grid is in perspectief toegepast over de beelden. Samen met EDSN is er tijdens dit proces ook een heldere propositie (pay-off) geformuleerd: ‘Energiedata voor één markt’.

Online branding
De nieuwe visuele identiteit is toegepast op de website, social media en e-mailcommunicatie. Naast de twee blauwe huisstijlkleuren hebben we het kleurenpalet aangevuld met een aardse bruintint en een natuurlijke groentint. Het kleurenpalet vertegenwoordigt zo de omgevingselementen aarde, groen, water en lucht. Het palet sluit aan op de toenemende ontwikkeling in duurzame energie.
Middelen
De beeldbank bestaat uit een aantal beelden met een omgeving waar (duurzame) energie gewonnen wordt. Over deze beelden hebben we een logogrid geplaatst, het grid staat symbool voor het energiedatanetwerk van EDSN en kan ook zonder beeld als patroon worden toegepast.
De nieuwe identiteit is, naast digitale communicatiemiddelen, toegepast op de corporate correspondentie en PowerPoint templates.
