Huisstijl STBN Geboorte van een nieuwe identiteit
STBN
STBN wil een bijdrage leveren aan een gezonde geboortezorg in Nederland, door middel van innovatie, advies en bedrijfsmatige ondersteuning van nieuwe en bestaande initiatieven. In 2013 hebben we de nieuwe huisstijl van STBN ontwikkeld. De STBN op hun website over de nieuwe identiteit: ‘Uit de reacties maken wij op dat het logo een boodschap uitstraalt die geen uitleg meer nodig heeft. Zo hoort het eigenlijk ook.’

Identiteit
De ambitie van STBN is door ons verbeeld in een zakelijke en strakke, maar toch vriendelijke en warme visuele identiteit. Het logo bestaat uit een woordbeeld dat verwijst naar een navelstreng en de bevruchting van een eicel. Daar hebben we de pay-off ‘Ondernemend in geboortezorg’ aan toegevoegd. De huisstijl is toegepast op de website en diverse correspondentiemiddelen als visitekaartjes, briefpapier, Office-templates, presentatiemappen en omslagen.

Digitaal
De website werd door Concreet geeft vorm en Design Valley gerealiseerd. Het is een heldere en typografische website die in twee kleurthema’s te bekijken is; met een grijze en een witte achtergrond. De site navigeert uiterst helder door het samenvoegen van inhoud en navigatiemenu. De site kun je hier bekijken.

Proces
Joost Mogendorf van Mojo Strategy heeft de missie, visie en propositie opgesteld voor STBN en heeft Concreet geeft vorm gevraagd om de identiteit voor STBN te ontwerpen. Na een analysefase met STBN, hebben we in nauwe samenwerking met Joost, de ambitie van STBN vertaald in een passende pay-off, een nieuw logo en visuele identiteit.