Huisstijl Wandelnet Van een stichting naar een merk
Een nieuwe naam voor Wandelplatform: Wandelnet
Wandelnet wil wandelen in Nederland de plaats geven die het verdient: een goede mogelijkheid om overal te voet op pad te gaan. Omdat wandelen gezond en leuk is. Wandelnet ontwikkelt lange afstandwandelpaden en streekpaden. Daarnaast behartigt zij de belangen van alle recreatieve wandelaars in Nederland, is zij het kennis- en expertisecentrum op wandelgebied en werkt zij samen met twaalf aangesloten organisaties. Concreet verzorgde de nieuwe identiteit.

Nieuwe merkidentiteit
We hebben samen met de klant van Wandelnet een merk gemaakt. De uitstraling is lente-achtig positief, straalt een zekere autoriteit uit in de branche en zorgt voor positieve herkenning bij wandelend Nederland. De huisstijl werd op een heldere manier vastgelegd, met een aantal vast terugkerende elementen. Het herkenbare wit-rode markeringsteken van de wandelpaden kreeg een prominente plek in de frisse en stevige vormgeving.


Implementatie van de merkidentiteit voor Wandelnet
We hebben alle middelen van een nieuwe jas voorzien: folders, signing, brochures, standmaterialen, periodieken, emailhandtekening, stationary en Office-sjablonen. Wandelnet kan zelf middels InCopy nieuwsbrieven maken. De website is na afronding van de huisstijl ook geheel vernieuwd op basis van de richtlijnen voor de nieuwe identiteit.