JobToppers actieplan jeugdwerkloosheid Amersfoort Communicatiecampagne
JobToppers
JobToppers is een nieuwe manier om werkenden en werkzoekende jongeren (tot 27 jaar) aan elkaar te koppelen. De meest succesvolle manier om aan werk te komen is door te netwerken. Daarvoor is JobToppers bedacht.

Campagne(huis)stijl
Naar aanleiding van de stijgende jeugdwerkloosheid heeft Regio Amersfoort (7 samenwerkende gemeenten) ons gevraagd om samen met MBO Amersfoort en ROC Midden Nederland mee te denken over een actieplan jeugdwerkloosheid. Het UWV Werkplein is ook aangehaakt met het jongerenloket. Gezamenlijk hebben we een netwerkconcept bedacht om werkzoekenden en werkenden met elkaar in contact te brengen en zo werkzoekenden gelegenheid te bieden om hun netwerk te vergroten. Wij bedachten de naam en hebben de huisstijl en campagne vormgegeven.
Sluit uw identiteit aan bij uw doelgroep? Test het hier

Communicatiecampagne werkloze jongeren
De aftrap van communicatiecampagne JobToppers vond groots plaats op station Amersfoort met de Nederlandse ambassadeur jeugdwerkloosheid Mirjam Sterk, JobToppers en diverse wethouders van de betrokken gemeenten. De campagne was zichtbaar in Amersfoort en omgeving op bussen, abri’s, advertenties, in de horeca middels bierviltjes en toiletdisplays, advertenties, online campagne en via social media.

Digitaal
Naast het ontwikkelen van een tijdelijke website hebben we voor JobToppers ook online campagnes gemaakt, de social media ingericht en opgestart en prezi’s gemaakt.