Restyling huisstijl Edukans Fris en actueel
Huisstijl
Na het restylen van het logo van Edukans en het aanpassen van de typografie hebben wij een aantal huisstijlmiddelen ontwikkeld waaronder briefpapier, visitekaartjes, enveloppen, folders, een interactieve pdf noodmailing.
De huisstijl is tevens doorgevoerd in het jaarverslag 2015 en de website.


Logo
We hebben het logo van Edukans compacter gemaakt door beeldmerk en naam onder elkaar te zetten in plaats van naast elkaar en de typografie gemoderniseerd. Het logo is zowel met als zonder naam te gebruiken. Door deze restyling is de identiteit van Edukans weer wat tijdlozer geworden.


Proces
Wij werden door Edukans benaderd om de huisstijl onder de loep te nemen en het jaarverslag 2015 vorm te geven.
Na een uitgebreid onderzoek naar concurrentie, belevingswereld en doelgroep zijn wij aan de slag gegaan met het restylen van de identiteit. Hierin heeft niet alleen het logo een opfrisbeurt gekregen, maar ook de typografie hebben wij aangepast naar een actueler en passender lettertype.
De opgefriste huisstijl is vervolgens doorvertaald naar verschillende middelen waaronder jaarverslag, corporate drukwerk, brochures en een interactieve pdf.