Publiekscampagne Amersfoort overlast hondenpoep Diverse communicatiemiddelen
Publiekscampagne Amersfoort
Overlast door hondenpoep stond al jaren in de Amersfoort irritatie top-3. Daarom is het hondenpoepbeleid aangescherpt. In 2009 hebben we, na een pitch te hebben gewonnen, de publiekscampagne ontwikkeld om de inwoners van Amersfoort te informeren over het nieuwe beleid tegen de overlast van hondenpoep. We zijn bij de kern begonnen, wat is het (nieuwe) beleid? Hoe maak je dat duidelijk aan hondenbezitters? Klopt de signing op hondenuitlaatplaatsen wel? etc. Nadat we de hiaten met de gemeente hadden opgelost hebben we de communicatiemiddelen ontworpen en uitgewerkt.

Middelen publiekscampagne inwoners Amersfoort
We ontwikkelden een complete voorlichtingscampagne, bestaande uit hondenwandelkaarten per wijk, verschillende city displays per wijk, busreclame (op 21 stadsbussen), folders, posters, displays, mailings, nieuwe pictogrammen, signing voor hondenpoepgebieden, losloopgebieden en hondenpoepbakken, advertenties e.d. We hebben voor de campagne-aftrap een persmoment georganiseerd met de wethouder. Meer info: www.amersfoort.nl/hondenpoep

Hondenwandelkaarten
Alle hondenwandelroutes, losloopgebieden en regels zijn per wijk door ons nauwkeurig en overzichtelijk in kaart gebracht op praktische uitvouwbare ‘wandelkaarten’. De hondenbezitters in Amersfoort hebben de kaart van hun eigen wijk in de brievenbus gehad. De kaarten zijn ook beschikbaar via de website van de gemeente Amersfoort.

Informatiemateriaal
We hebben verschillende folders, displays en posters ontwikkeld voor informatievoorziening op plekken waar hondenbezitters komen; dierenwinkels, wijkcentra, gemeentehuis, bibliotheken, etc.