Nieuwe merkidentiteit Youké sterke jeugd Fusie Zandbergen Jeugd & opvoedhulp en Trajectum

Nieuwe naam en nieuwe merkidentiteit

Zandbergen Jeugd & opvoedhulp en Trajectum besloten in 2013 te fuseren. Wij werden (na een pitch) gevraagd om voor de nieuw te vormen organisatie een fusienaam te bedenken en een nieuwe merkidentiteit te ontwikkelen en te implementeren. De identiteit van Zandbergen was in 2009 ook al door ons ontwikkeld en geïmplementeerd. De nieuwe organisatie, Youké sterke jeugd, biedt meer mogelijkheden voor hulp aan kinderen en jongeren van 0 tot 23 jaar en hun gezinnen.

Identiteit

De identiteit bestaat uit twaalf kleurcombinaties met een secundair kleurenpalet, passend bij de kernwaarde ‘kleurrijk’. Daardoor blijft de huisstijl energiek, verrassend en straalt er diversiteit uit, met behoud van herkenbaarheid. We hebben zorggedragen voor het complete ontwikkel- en implementatietraject.

Sluit uw identiteit nog aan bij uw kernwaarde? Test het hier

Kleurrijke correspondentie

De correspondentieset is opgemaakt in 10 kleurencombinaties. Het drukwerk is in full colourvellen geproduceerd en vervolgens gesneden. Het briefpapier wordt ad random gebruikt, zodat er een mooie diversiteit in de communicatie ontstaat.

Implementatie visuele identiteit

Wij leverden o.a. de correspondentie-items, Word- en Powerpointsjablonen, Prezi’s, merkpaspoort, Office-templates voor folders en nieuwsbrieven, roll-up banners, sociale mediakanalen, websites, signing, advertenties en uitnodigingen.

Signing

Voor 24 panden hebben we de signing verzorgd met o.a. zuilen, borden, stickers en vlaggen. Het doorvoeren van de identiteit in de panden is in 2014 opgestart en alle (nieuwe) panden zullen in 2015 ook van binnen helemaal gereed zijn.

Naast de externe signing heeft Concreet ook de interne signing van het hoofdkantoor in Zeist verzorgd. Bekijk hier het project.

Jaarverslag jeugdzorg amersfoort

Jaarverslag

Het jaarverslag van Youké is ontworpen op basis van een groeimeter. De content is verdeeld over een uitvouwbaar verslag van 140 cm op basis van leeftijden en diverse criteria.

Digitale kanalen

Naast het ontwerpen en bouwen van een voorlopige website hebben we voor Youké ook een huisstijlwebsite gebouwd. Momenteel wordt gewerkt aan de ‘echte’ website voor Youké. De nieuwe identiteit is ook door ons doorgevoerd in digitale kanalen waaronder sociale media. Het onderhoud wordt door de communicatiemedewerkers van Youké zelf gedaan.

Proces

We waren verantwoordelijk voor het faciliteren en vormgeven van het fusietraject, de nieuwe naam, het formuleren van de visie, missie, merkwaarden en kernwaarden, de propositie en positionering, de visuele identiteit en de implementatie er. Het nieuwe merk is op 3 oktober 2013 feestelijk gelanceerd.

Het hele project is uitgevoerd op basis van een gedetailleerde planning en de ‘scrum’-methode met kortcyclische stappen in nauwe samenwerking met de klant. In onze speciaal ingerichte ‘war room’ vond dagelijks overleg plaats over de voortgang.

Bekijk het ontwerpproces van Nieuwe merkidentiteit Youké sterke jeugd Toon minder

Projecten Interesseformulier

  • Interesse?

    Spreekt ons werk je aan? Laat je dan nog verder inspireren en laat je gegevens achter. Wij nemen dan snel contact op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Delen: E-mail LinkedIn